مهمان گرامی، خوش‌آمدید!
شما قبل از این که بتوانید در این انجمن مطلبی ارسال کنید باید ثبت نام کنید.

نام کاربری
  

گذرواژه‌
  





جستجوی انجمن‌ها

(جستجوی پیشرفته)

آمار انجمن
» اعضا: 1,314
» آخرین عضو: enriquevg60
» موضوعات انجمن: 109
» ارسال‌های انجمن: 135

آمار کامل

کاربران آنلاین
در حال حاضر 15 کاربر آنلاین وجود دارد.
» 0 عضو | 15 مهمان

آخرین موضوع‌ها
پرخاشگري دركودكان ابتدايي
انجمن: سوالات اختصاصي كاربران
آخرین ارسال توسط: Patrizareece
2 ساعت پیش
» پاسخ: 5
» بازدید: 655
Лента для утепления окон
انجمن: روانشناسي تربيتي زير دوسال
آخرین ارسال توسط: Stanleyhaurn
8 ساعت پیش
» پاسخ: 2
» بازدید: 269
ثبت برند برنج
انجمن: سوالات اختصاصي كاربران
آخرین ارسال توسط: sabtnik
دیروز، 06:36 AM
» پاسخ: 0
» بازدید: 48
علل ايجاد ناتواني هاي ياد...
انجمن: انجمن اختلالات يادگيري ومشكلات مربوط به آن
آخرین ارسال توسط: kariih18
2018/01/17، 09:20 PM
» پاسخ: 3
» بازدید: 673
سوال تربيتي كاربران
انجمن: سوالات اختصاصي كاربران
آخرین ارسال توسط: a.a
2018/01/14، 06:57 AM
» پاسخ: 0
» بازدید: 116
برای کودکان مبتلا به اختل...
انجمن: انجمن كودكان بيش فعال
آخرین ارسال توسط: kian2137
2018/01/11، 08:15 AM
» پاسخ: 1
» بازدید: 703
سوال تربيتي كاربران
انجمن: سوالات اختصاصي كاربران
آخرین ارسال توسط: a.a
2018/01/10، 11:39 AM
» پاسخ: 0
» بازدید: 169
كمرويي
انجمن: انجمن رفتاردرماني
آخرین ارسال توسط: a.a
2018/01/06، 08:32 AM
» پاسخ: 0
» بازدید: 38
چرا كودكم درنوشتن تكاليف ...
انجمن: سوالات اختصاصي كاربران
آخرین ارسال توسط: vkseobon
2018/01/01، 06:42 PM
» پاسخ: 3
» بازدید: 3,468
سوال تربيتي كاربران
انجمن: سوالات اختصاصي كاربران
آخرین ارسال توسط: a.a
2018/01/01، 05:32 AM
» پاسخ: 0
» بازدید: 168

 
  ثبت برند برنج
ارسال کننده: sabtnik - دیروز، 06:36 AM - انجمن: سوالات اختصاصي كاربران - بدون پاسخ

https://nikregister.com
برنج گیاهی است علفی یکساله مخصوص مناطق گرم پر آب. این گیاه، از مهمترین غلاتی است که در بیشتر نقاط جهان از جمله ایران کشت می شود و مصرف زیادی دارد .

با ثبت برند برنج ، می توانید به شهرت سریع آن کمک کنید و از استفاده اشخاص دیگر از آن علامت جلوگیری به عمل آورید. در واقع، ثبت برند تضمین می کند که مشتریان می توانند محصولات را از یکدیگر تشخیص دهند. بدین ترتیب مصرف کننده این فرصت را دارد که از بین انواع متنوع کالاهای رقیب نوع دلخواه را انتخاب کرده و یک محصول را از محصول دیگر متمایز سازد. 
ما در این مقاله، راجع به علائم تجاری وچگونگی ثبت آن پرداخته ایم . خوانندگان محترم می توانند علاوه بر مطالعه ی نوشتار ذیل، در صورت نیاز به هرگونه راهنمایی در این زمینه با کارشناسان ما در ثبت شرکت نیک تماس حاصل فرمایند.


  • علامت تجاری چیست و کدام علائم می بایست به ثبت برسند ؟
علامت تجاری یا اصطلاحاَ برند علامتی است که برای مشخص کردن و معرفی کالاها و محصولات به کار می رود و طبق تعریف ، به هر نوع علامت اعم از نقش، تصویر ، رقم ، حرف ، عبارت ، مهر ، کلمه ، لفافه و … که برای امتیاز تشخیص محصول صنعتی، تجاری یا کشاورزی اختیار می گردد؛ گفته می شود. 
بر اساس مصوبه 3 / 2 / 1328 هیات وزیران، در موارد ذیل ثبت علامت تجاری الزامی است . ( در دیگر موارد، ثبت علامت اختیاری است و فردی که علامت ثبت نشده ای را به کار ببرد، مورد پیگیرد قانونی قرار نمی گیرد؛ هر چند که ممکن است به دلیل استفاده دیگران از این علامت و عدم امکان پیگیری قانونی متضرر شود ) :
1- داروهای اختصاصی مورد استعمال طبی 
2- مواد غذایی که در لفاف و ظروف مخصوص عرضه می شوند مانند کنسرو و مواد ترشی ، کره و روغن های مختلف و غیره 
3- آب های گازدار 
4- لوازم آرایشی که استعمال مستقیم پوستی دارند. 
در کلیه این موارد سلامت مردم ایجاب می کند تا این علائم به ثبت برسند. بر روی این علائم شماره ثبت کالا می بایست درج شده باشد تا در صورت تخلف از مقررات بهداشتی امکان تعقیب متخلف وجود داشته باشد . 
بر روی برچسب باید اسم تجاری و نشانی سازنده جنس با قید کشور مبدا و شماره ثبت علامت در ایران و شماره و تاریخ اجازه ی وزارت بهداری (در مورد داروها)  قید شود. 
کلیه ی کالاهایی که علائم مربوط به آن ها ثبت و نصب نشده باشد اعم از این که نزد واردکننده یا تولیدکننده یا فروشنده (عمده فروش،مغازه دار،کسبه جزء) پیدا شود عین کالا ضبط و متخلف طبق بند(ب) از ماده ی 249 مجازات عمومی تحت تعقیب قانونی قرار خواهد گرفت.

  • علائم غیرقابل ثبت کدامند ؟
بر اساس ماده ی 32 قانون ثبت اختراعات ،طرح های صنعتی و علائم تجاری در ایران (مصوب 1386 هجری شمسی) علامت در موارد زیر قابل ثبت نیست:
الف) نتواند کالاها یا خدمات یک موسسه را از کالاها و خدمات موسسه ی دیگر متمایز سازد.
ب) خلاف موازین شرعی یا نظم عمومی یا اخلاق حسنه باشد. (علائمی که به عنوان علامت تجارتی به کار می رود یا یکی از اجزای علامت تجارتی را تشکیل می دهد،به هیچ وقت نمی تواند بر خلاف ضوابط اسلامی باشد).
ج) مراکز تجاری یا عمومی را به ویژه در مورد مبدا جغرافیایی کالاها یا خدمات یا خصوصیات آن ها گمراه کند.
د) عین یا تقلید نشان نظامی ، پرچم ، یا سایر نشان های مملکتی یا نام یا نام اختصاری یا حروف اول یک نام یا نشان رسمی متعلق به کشور ،سازمان های بین الدولی یا سازمان هایی که تحت کنوانسیون های بین المللی تاسیس شده اند بوده یا موارد مذکور یکی از اجزای آن علامت باشد ،مگر آن که توسط مقام صلاحیتدار کشور مربوط یا سازمان ذی ربط اجازه ی استفاده از آن صادر شود.
ه- عین یا به طرز گمراه کننده ای شبیه یا ترجمه ی یک علامت یا نام تجاری باشد که برای همان کالاها یا خدمات مشابه متعلق به موسسه ی دیگری در ایران معروف است.
و- عین یا شبیه آن قبلا برای خدمات غیر مشابه ثبت و معروف شده باشد مشروط بر آن که عرفاَ میان استفاده از علامت و مالک علاکت معروف ارتباط وجود داشته و ثبت آن به منافع مالک قبلی لطمه وارد سازد.
ز- عین علامتی باشد که قبلاَ به نام مالک دیگری ثبت شده و یا تاریخ تقاضای ثبت آن مقدم یا دارای حق تقدم برای همان کالا و خدمات و یا برای کالا و خدماتی است که به لحاظ ارتباط و شباهت موجب فریب و گمراهی شود.

  • مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند چیست ؟
علامت تجاری ( برند ) به دو نوع حقیقی و حقوقی به ثبت می رسد. بین علامت تجاری حقیقی و حقوقی در مدارک مورد نیاز آن  تفاوت است.برای شخص حقیقی همه ی مدارک باید به نام شخص و مرتبط به طبقه و فعالیت مورد نظر باشد و  در مدارک لازم برای شخص حقوقی تمام  مدارک ومجوزها باید به نام شخصیت حقوقی یعنی شرکت باشد و طبقه ی مورد نظر برای ثبت باید در موضوع شرکت ذکر شده باشد. 
مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند به قرار ذیل است :
الف) شخص حقیقی:
1. مدارک مثبت هویت متقاضی ( کپی شناسنامه و کپی کارت ملی )
2. کپی کارت بازرگانی (در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد)
3. کپی مجوز فعالیت (جواز تاسیس، پروانه ی بهره برداری، پروانه ی ساخت، جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)
4. نمونه علامت تجاری در کادر 10 در 10
ب) شخص حقوقی:
1. مدارک مثبت هویت مدیر عامل شرکت ( کپی شناسنامه و کپی کارت ملی )
2. کپی روزنامه ی  تاسیس و آخرین تغییرات شرکت (از آخرین تغییرات شرکت نباید بیش از دو سال گذشته باشد)
3. ارائه مدارک دال بر فعالیت در رشته مربوط به عنوان مثال جواز اعلامیه تاسیس از صنایع یا پروانه بهره برداری صنایع یا پروانه ساخت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی یا پروانه کسب و …
4. کپی کارت بازرگانی (در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد)
5. ده نمونه گرافیکی یا کپی یا تصویر علامت درخواستی حداکثر در ابعاد ده در ده سانتی متر 
6. در صورت سه بعدی بودن علامت ارائه علامت به صورت نمونه گرافیکی یا تصویر دو بعدی به نحوی که از شش زاویه متفاوت تهیه و در مجموع یک نمونه واحد را تشکیل دهند. 
7. استفاده از حق تقدم : در صورتی که متقاضی یا متقاضیان ثبت بخواهند به استناد تقاضای ثبت یا ثبت خارج از کشور از مزایای حق تقدم ( حداکثر 6 ماه ) استفاده نمایند می بایست مدارک مربوط به حق تقدم را همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف 15 روز از آن تاریخ تسلیم کنند. 
8. نسخه ای از ضوابط و شرایط استفاده از علامت جمعی و تاییدیه مقام صلاحیت دار 

چاپ این مطلب

  Лента для утепления окон
ارسال کننده: Termoplenka - 2018/01/17، 02:12 PM - انجمن: روانشناسي تربيتي زير دوسال - پاسخ (2)

Привет уюта в ваши квартиры!
Считаю это будет одним из лучших подарков в хозяйтве.
Про Лента для утепления окон много мифов и споров, но
посудите сами вот http://plenka.buyonline.su/images/shema_okna.jpg - инструкция для применения TERMO PLENKA
По параметрам: ширина-1.10 м.,длина-6 м.,пленка- 6.6 кв.м.(хвататет на 3 окна) +рулон двухстороннего прозрачного скотча и главное - низкая цена!
Вот несколько новых советов энергосберегающая плёнка окна:
http://www.google.es/url?sa=t&rct=j&q=&e...8121,d.Yms
http://referless.com/?http://plenka.buyonline.su
http://jump.vip2ch.com/http://plenka.buyonline.su
Очень доволен и рекомендую найти обращайтесь:
http://www.plenka.buyonline.su - декоративная Пленка На Окна
(067)-585-58-47, (050)-202-60-72
Могу помочь или подсказать Александр (alexandr_sheva/шабака/mail.ru)

چاپ این مطلب

  سوال تربيتي كاربران
ارسال کننده: a.a - 2018/01/14، 06:57 AM - انجمن: سوالات اختصاصي كاربران - بدون پاسخ

من وهمسرم از هم متاركه كرده ايم مدت دوسال است كه دوفرزندم با من زندگي مي كنند پسر هفت ساله اي دارم كه مدام درحال جست وخيز است دركلاس درس اصلا به درس توجهي نداره ودايم وسط كلاس مي چرخه وقتي هم كه ميگيم يك جا بنشين مشت ها را بهم گره مي كنه احساس مي كنم كه خيلي بهش فشار مي ياد من خودم هم خيلي روحركاتش حساس شدم بطوريكه حتي با اون به سركلاس مي رم وباهم برمي گرديم احساس مي كنم اگه مواظب بچه ها نباشم ممكنه به راه خلاف بروند مدتي هم ميشه كه پسرم دچار توهم شده ودايم ميگه يك صدايي ميشنوم كه مدام با من حرف ميزنه  از يك بابت هم فكر مي كنم نكنه تاثير صحبت هاي شبانه اي هست كه با خواهرش داره واو اين را ترسونده وداستانهاي تخيلي براش تعريف كرده باشه ولي دركل ازاين حالتش خيلي  مضطرب شدم خيلي نگرانش هستم  درضمن يك خصلت بد هم داره كه روي همه تف مي كنه ومن را از همه شرمنده مي كنه لطفاً مرا راهنمايي كنيد؟
پاسخ : درمورد (فرزندان طلاق )در بسیاری از مواقع این والدین هستند که سبب پایین آمدن تحمل شکست و عزت نفس فرزندانشان  وهمچنين ايجاد تيك هاي عصبي وتنش دراين كودكان ميشوند ، مخصوصا والدین کمالگرا یا بی نقص گرا  Perfectionist  ناخودآگاه تنش زیادی به فرزندشان بابت موفق شدن وارد می کنند اين والدين اصولا بخاطر پركردن خلع هاي عاطفي ونوعي احساس گناه درپيدايش اين موقعيت براي كودك سعي درجبران اين خلع پيدا مي كنند واين درحالي است كه بجاي تمديد مرمت روح آسيب ديده كودكان خود به پرورش جسم آنها مي پردازند وبا توجه زياد ودادن هديه هاي رنگارنگ بر روند تربيتي كودكان اسيب مي زنند وآنها را كودكاني لوس وازخود راضي بارمي آورند امادرمورد فعاليت هاي بي مورد فرزندتان دركلاس درس ،بايد گفت:می تواند مشخصات علامت و یکی از شاخصه های نقصان توجه درDSMIV  باشد،  احتمال نقصان توجه درDSMIV  وجود دارد   ولي طبق توصيف شمااز رفتار كودك همراه با  اضطراب ، خیالپردازی ، مکانیزم دفاعی Daydreaming )كه مربوط به عواقب جدايي والدين مي باشدكه ميبايست بررسي دقيق تر انجام شود.دركل بايد فرضيات ذيل بررسي شود:


1) Abuse   :  احتمال این که از طرف خواهر بزرگترش تحت فشار قرار گرفته باشد وجود دارد. سوالی که می شد بپرسیم این بود که آیا با خواهرش درگیر است ؟ و یا ممکن است قربانی قلدری در مدرسه شده باشد .

2) Borderline IQ  که امسال با توجه به سخت تر شدن درسها موجب افت تحصیلی شده است و همین خلق کودک را گرفته و برایش اضطراب ایجاد کرده و این سیکل منجر به حواس پرتی و رفتارهای گریز از اضطراب شده است
3) موارد شایعی که ممکن است باعث افت عملکرد تحصیلی شوند مثل اختلالات اضطرابی ، افسردگی ، کم خونی و اختلالات خواب ،اختلالات يادگيري
4) Computer addiction   که باعث کم تحملی ، اختلال حافظه عملکردی ، رویای روزانه و ... می شود .
درخصوص خصلت بدي كه گفتيد بروي ديگران آب دهانش را پرت مي كند مي تواند ناشي ا زفشارهاي دروني باشد كه نمي تواند بازگو كند ويا توجه بيش از حد شما به او كه باعث بي ادبي ولوس كردن او باشد كه پيشنهاد ميشود كه تحت نظر يك متخصصص روند اصلاح رفتار وشكل دهي رفتار انجام شود نگران نباشيد اصولا اين رفتارهاي زشت كودكان گذرا است وطي دوره اي برطرف خواهد شد.
 












چاپ این مطلب

  سوال تربيتي كاربران
ارسال کننده: a.a - 2018/01/10، 11:39 AM - انجمن: سوالات اختصاصي كاربران - بدون پاسخ

كودكي هفت ساله دارم كه بعد از جدايي من ومادرش گوشه گيري مي كند ودرمدرسه نيز با همسالانش روابطي برقرار نمي كند و رفتارش تهاجمي شده طوري كه حتي به گفته هاي معلمش توجهي به درس نمي كند ضمنا بنا به شرايط شغلي مجبود هستم او را براي مدتي درروز تنها بگذارم لطفاً مرا راهنمايي كنيد؟
خصوصيات اخلاقي كودكان بعد از جريان جدايي والدين تغيير پيدا مي كند:
1-   كودكتان بعد جريانات طلاق  احساس گناه مي كند.

2-   احساس مي كند بين والدين گيرافتادن وحق انتخاب ندارد(اضطراب واحساس گناه ).
3-  احساس بي تكيه گاهي مي كند ونسب به آينده خود ترديد دارند.(پايين امدن اعتماد به نفس)
4-  كودك شما ابتدا از مكانيسم انكار استفاده مي كنند  ولي بعد ها اين مكانيسم جاي خود را به مكانيسم هاي دليل تراشي وغيره مي دهد.(همكلاسي ها نمي گذارند من حواسم به درس باشد)
5-  دربعضي از موارد پرخاشگري وتهاجم مي كند ( ايجادضعف دربرخورد باهمسالان اعتماد به نفسش را ازدست مي دهد).
6-  نسبت به همه چيز بي اعتماداست هرچه از او سوال مي كني قادر به پاسخ گويي مستقل نيست(فشار توسط والدين )
7-  دربيان احساسات خود  زماني كه به بن بست مي خورد از ابزار خشم استفاده مي كنند.(خشم درون )
8- افت تحصيلي دارد (كه با كلاس هاي جبراني قابل حل است) .
9- اصولا گوشه گيري مي كند وافسرده است.(انزوا كه با دادن مسئوليت جبران ميشود)
10-  احساس بي هدفي وسردرگمي دارد.(مشاركت دادن درگروه)
11-احساس انزواي اجتماعي وشكايات جسمي دارد.(تنها راه جلب توجه براي اين كودكان)
12- از آنجا که تغییر ناگهانی سبک زندگی برای کودک استرس زابوده است و سوال هایی را در ذهنش داشته كه بي پاسخ مانده از لحاظ روحي به او آسيب زده.
13-  ازكودك خود بخواهيد احساسات منفي ومثبت خود را به زبان آورد اين باعث كاهش تنش واسترس كودك شما مي شود.بايد بتواند صادقانه به شما درمورد احساساتش راست بگويد.
 
14- شما درپاسخ هاي فرزندتان درمورد جدايي با همسرتان مي توانيد اينگونه پاسخ دهيد: همان طور که خودت می دیدی، ما با هم خوشبخت نبودیم و مشکلات زیادی داشتیم که تصمیم گرفتیم برای بهتر و خوشبخت تر زندگی کردن با کمی فاصله از هم زندگی کنیم. چنین جوابی گویای همه واقعیت نیست، اما دروغ هم نیست و کودک توانایی درک کردنش را هم دارد براي اينكه كودكتان را حفظ كنيد لازم به خراب كردن طرف مقابل نيست زيرا اين امر موجب تضعيف روحيه فرزند شما به مرور زمان خواهد بود، متنفر شدن کودک از یکی از والدین ، عواقب منفی بسیاری را به دنبال دارد و از جنبه های مختلف تا پایان زندگی او تاثیر مخربی می گذارد. در این شرایط والدین باید توضیح دهند که مشکلات پیش آمده مربوط به من و پدرت است اما هر دوی ما تو را دوست داریم و برای خوشبخت بودنت تلاش می کنیم. والدینی که همسرشان آنها را ترک کرده، به جای اینکه به کودک بگویند بابا یا مامان تو را دوست نداشت، باید بگویند او نیاز داشت کمی تنها باشد تا مشکلاتی که دارد را حل کند.
15-  می توانید با شبیه کردن سبک زندگی کودک تان به زندگی قبل از طلاق ، آسیب های این اتفاق را کم کنید. کودک شما یک فقدان بزرگ را تجربه می کند پس با گرفتن دیگر ابعاد دوست داشتنی زندگی اش از او، تحمل این اتفاق را برایش دشوارتر نکنید. مطمين باشيد بادادن فرصت به كودكتان براي ديدن مادرش ا ز لحاظ روحي ورواني كمك شاياني را به او مي كنيد حتي اگر مادر فرزندتان از نظر شما صلاحيت نداشته باشد اين كار روند زندگي او را از لحاظ روحي متحول خواهد كرد.
16- فرزندتان را با افراد موفقي كه مشكلات جدايي والدين را دركودكي تجربه كرده اند همصحبت كنيد تا از تجارب مثبت خود نزد او صحبت كنند، او بايد بداند او تنها كسي نيست كه اين واقعيت تلخ را تجربه مي كند وزندگي فرصت هاي شرين ديگري را جهت جبران اين خلع به اوخواهد داد .

چاپ این مطلب

  كمرويي
ارسال کننده: a.a - 2018/01/06، 08:32 AM - انجمن: انجمن رفتاردرماني - بدون پاسخ

برادرزاده من 10 سالشه پسره خیلی خیلی خجالتیه تو مدرسه از حقش نميتونه دفاع كنه بچه های دیگه اذیتش مي كنند بهش زور ميگن موقع درس جواب دادن هول مي كنه خلاصه خیلی نگرانش هستيم ممنون ميشم راهنمايي كنيد؟

مشكل برادرزاده شما درحقيقت مربوط به سالهاي اولي ميشه كه وارد مدرسه شده اصولا بعضي ازكودكان كلاس اولي با ورود به محيط مدرسه وفضاي جديد دچار استرس و مشكل درايجاد روابط اجتماعي ميشوند كه معمولا با احساس وابستگي زياد به مادر وگريه در روزهاي اول وگوشه گيري وافسردگي خود را نشان مي دهد كه والدين دراين سن بايد از طريق مراجعه به مشاور مدرسه از راهبردهاي رفتار درماني مثل بازي درماني وقصه درماني ودادن مسئوليت در محيط مدرسه وراهكار هاي ديگر اين مشكل را برطرف كنند . پيشنهاد مي گردد حتما به يك رفتار درمان خوب مراجعه كنيد .

چاپ این مطلب

  سوال تربيتي كاربران
ارسال کننده: a.a - 2018/01/01، 05:32 AM - انجمن: سوالات اختصاصي كاربران - بدون پاسخ

سلام. من در تربیت پسرم که ۱۲ سال داره مشکل دارم. مشاور انی که ازشون کمک گرفتم نتونستند کمکم کنند . از شما کمک می خوام و خواهش می کنم راهنماببم کنند.چطور یا با استفاده از چه کتابی می تونم مشکلم رو بر طرف کنم؟ما خانواده ای هنرمند و اهل مطالعه هستیم و امکانات خوبی در اختیار پسرم قرار میدیم.

پسر من ۱۲ ساله ،بسیار باهوش،اهل مطالعه، پر از اطلاعات علمی و بسیار لجباز، مغرور و زود عصبانی میشه و خودشو کنترل نمی کنه و من همیشه نگران برخوردش با دیگران هستم.
لطفا راهنماییم کنید.
پاسخ : اصولا عصبانيت وپرخاشگري  براي نوجوانان درحال رشد و نزديك به سن بلوغ تا حدودي طبيعي وقابل قبول ميباشد زيرا جسم اين كودكان از لحاظ هورموني درحال تغييراتي است كه موجب انفعالاتي دربدن آنها ميشود وموج اين فشارها به سيستم اعصاب آنها فشار آورده وباحالات تنش استرس ،عصبانيت ولجاجت با والدين وهمسالان بروز مي كند وليكن درنهايت عصبانيت دركودكان ناشي از نوعي  احساس حقارت است كه از دوران كودكي به همراه آنان است زيرا اصولا دردوره كودكي بشر رويابافي وقدرت طلبي را دوست دارد و زماني كه كودك نتواند درجبران اين احساس حقارت تلاش كند وجهت دهي غلط بشود مي رود به سمت سلطه جويي قدرت طلبي وپرخاشگري آنچه مهم است دادن اعتماد به نفس به كودك توسط والدين  است وبرنامه ريزي براي اوقات فراغت وصرف انرژي مضاعف آنها ميباشدشخصيت رشد يافته براي برتري خود تلاش نمي كند بلكه براي كمال حركت مي كند ( همدلي ) تلاش براي كمك به ديگران و مي داند كه براي ازبين بردن حقارت خود بايد به جامعه بپيوندد در اينجا وظيفه والدين تلاش براي ايجاد علاقه اجتماعي است كه اولين قدم مشاهده رابطه خوب پدر ومادرو ديدن حس همكاري ميان ان دو توسط كودك است،
. ودراين زمان كودكي كه جدايي عاطفي بين پدر ومادر را مشاهده كند به جاي هدف مبتني بر علاقه اجتماعي وحس همياري را تجربه كند روبه سوي خودكامگي وبرتري شخصي مي رود.وبه مراتب اثر اين روابط بسيار قوي تر از وراثت است شما مي توانيد پس از بررسي روابط خانوادگي ومحيط منزل به بررسي عوامل اجتماعي ديگر مثل همسالان وغيره بپردازيد به هرحال فرزند شما از شخص خاصي الگو برداري كرده ويا ازبحران خاصي رنج ميبرد كه آن را بصورت عصبانيت نشان مي دهد درضمن برنامه غذايي خود را نيز بررسي واز مواد غذايي استفاده كنيد كه انرژي بخش وآرامش بخش باشد.

چاپ این مطلب

  سوال كاربران
ارسال کننده: a.a - 2018/01/01، 05:19 AM - انجمن: سوالات اختصاصي كاربران - بدون پاسخ

سلام من پسر ۳ ساله دارم اصلا دوست نداره جایی بریم وقتی خانه کسی میریم لج میکنه یا وقتی به خرید میریم داخل مغازه نمیاد با هیچ بچه ای کنار نمیادولی زمانی که درمنزل هست اصلا اذیت نداره خودش بازی میکنه میخواستم نظر شما را درباره مهد کودک بپرسم ؟چند نفر مهدو پیشنهاد دادن میگن روابط اجتماعی کودک خوب میشه .ارتین بچه اول این خانوادست و تک فرزنده؟

پاسخ :والدين عزيز بايد بدانند كه كودكان درسنين بالاي تمايل به استقلال طلبي دارند و اينكه به پدر ومادر نشان دهند ديگر ضعيف نيستند ومي توانند به عنوان يك شخص برخي كارها را انجام دهند و كودك دراين سن شروع به لجاجت با والدين مي كند ومي خواهد برخي از كارها را به تنهايي انجام دهد همچنين براي اين قدرت طلبي واستقلال طلبي كودكاني كه درجمع همسالان بسر مي برند با ديگر كودكان سر ناسازگاري دارند شما بايد بتوانيد درحين اينكه آزادي واستقلال كودك را خدشه دار نكنيد به عنوان يك والدين مقتدر مسير درست را به كودك نشان داده وبصورت غير مستقيم او را كنترل كنيد ودرصورتيكه كودك شروع به لجاجت كرد رفتار او را ناديده بگيريد واز راهبردهاي غير مستقيم مثل قصه گويي ويا گفتا رغير مستقيم ويا تشويق كارهاي مثبت كودك اين رفتارها را كنترل كنيد واين رفتار كودك شما دراين سن مرتبط با رفتارهاي اجتماعي نيست بلكه ناشي از رفتار استقلال طلبي كودكان دراين سنين ميباشد پيشنهاد ميشود رفتن به مهد را تا سن پنج سال به تعويق بياندازيد زيرا درصورت حضور شما درمنزل ضرورتي به مهد نيست.

چاپ این مطلب

  درهنگام استفاده بيش از حد كودك از فضاي مجازي چه بايد كرد؟
ارسال کننده: a.a - 2017/12/23، 07:18 AM - انجمن: آسيب هاي فضاي مجازي در دنياي كودكان ونوجوانان - بدون پاسخ

1- در وهله اول استفاده از کامپیوتر و اینترنت برای کودک و نوجوانمان باید همراه با قانونمندی باشد و والدین باید به فرزندان خود یاد بدهند که اجازه چه فعالیت‌هایی را با کامپیوتر و اینترنت دارند و از چه فعالیت‌هایی باید به دور باشند.
2- نرم‌افزارهای آموزشی و بازی‌های بسیار ساده‌ای وجود دارد که با توجه به تصاویر و رنگ برای کودکان از حدود 3 سالگی جذابیت دارد و از حدود 4سالگی تا شروع مدرسه، میل و ولع به یادگیری کار با کامپیوتر و بازی در کودکان زیاد می‌شود. در این سنین والدین باید درباره اصول استفاده از اینترنت و کامپیوتر برای کودک خود مقدمه‌چینی و صحبت کنند.
3- اما برای بچه‌های دبستانی باید قوانین مشخص و محکمی جهت استفاده از اینترنت تعریف، تفهیم و اجرا و عوارض عدم‌رعایت قوانین نیز به آنها گوشزد شود.
4- با ورود به نوجوانی جنگ و جدال‌های استقلال‌طلبانه فرزندان با والدین بر سر موضوعات مختلف شروع می‌شود که یکی از این موضوعات درخواست استفاده آزادانه، دلخواه و بدون نظارت از اینترنت است. این دوره، سن هشدار است و ضمن مذاکره و توافق با فرزندان، اصول توافقی بسیار روشن و صریحی باید اجرا شود. فرزندان تحت نظارت کامل می‌توانند به تحقیق و فعالیت اینترنتی محدود و مشخص چه از نظر حجم ساعات مورد استفاده و چه موضوع مورد استفاده بپردازند.
5- قبل از روبه‌رو شدن با فرزندی که استفاده افراطی از کامپیوتر و اینترنت می‌کند اول باید خود والدین تکلیفشان را انجام دهند، به‌نحوی که زمان استفاده واقعی فرزندان از کامپیوتر و اینترنت را تا حد امکان محاسبه کنند و بدانند چه موقعی که در منزل هستند و چه زمانی که نیستند فرزندشان چقدر پای کامپیوتر است.
6- این اصول می‌توانند در قالب قوانین و جدول استفاده از اینترنت مطرح شوند. برنامه و جدولی که دقیقا معلوم می‌کند در ساعت فلان در فلان روزهای هفته و با رعایت این اصول و قوانین، کامپیوتر، گیم یا اینترنت برای فرزند قابل استفاده است و درصورت تخطی، او از استفاده از آن یا از فعالیت مورد علاقه دیگر محروم خواهد شد که این اصول باید با جدیت اجرا شود.

اگر شما کودکی یا نوجوانی در منزل دارید که بسیاری از ساعات روز را پشت کامپیوترش می‌نشیند، خواندن این موارد برای کنترل فرزندتان را از دست ندهید:
1- کودک خود را‌ به استفاده از رایانه با سقف زمانی مشخص عادت دهید. مثلا‌ اگر در کارها‌کمک کرد، اجازه دارد 2ساعت از کامپیوتر استفاده کند.
2- استفاده همزمان کودک با پدر یا مادر یک گزینه مؤثر و قابل اجرا برای پیشگیری از عوارض احتمالی کامپیوتر است.
3- برنامه‌هایی روی کامپیوتر نصب کنید تا از میزان و نحوه استفاده کودک از کامپیوتر و کارهایی که انجام داده به شما گزارش دهد.
4- ‌ ویندوز امکان‌ کنترل دسترسی‌کودکان روی کامپیوتر را دارد. البته تنظیمات این سیستم با مبانی غربی است و ابزاری کافی برای نظارت شما نیست.
5- برای تنظیمات وی‍‍ژه والدین به این ترتیب در سیستم خود عمل کنید:  Control Panel > User Accounts >Set up Parental Controls
6- فراموش نکنید آنچه برای یک نوجوان 15ساله مجاز است، لزوماً برای یک کودک 5ساله مفید نیست؛ بلکه شاید مضر و مخرب باشد.
7- برخی کودکان روی تخت دراز می‌کشند و لپ‌تاپ را روی شکمشان می‌گذارند. یا دمر می‌خوابند و از لپ‌تاپ استفاده می‌کنند. این کار موجب مشکلات استخوانی می‌شود.
8- فاصله بین مانیتور و چشم کودک بیش از 45سانتی‌متر توصیه شده است. فاصله کمتر از این مقدار برای کودکان مضر است.
9- ‌خودتان الگو باشید؛ بهتر است محدودیت‌هایی در استفاده از فناوری برای خودتان قائل شوید و از اوقات فراغتی که ایجاد می‌شود برای بودن در کنار خانواده بهره ببرید.
10- زمانی که در منزل هستید به صرف غذا با فرزندان بپردازید و با آنها بازی کنید، با این کار کودکان کمتر به رایانه و تلفن همراه پناه می‌برند.
11- گاهی تماشای یک برنامه کودک یا فیلم از سوی والدین همراه با کودکان می‌تواند موجب دلگرمی کودکان شود، چرا که ابزار دیجیتال نباید جای والدین را بگیرد.
12- وقتی که کودک حوصله‌‌اش سر می‌رود و نیاز به استراحت دارد سریع سراغ گزینه وسایل الکترونیک برای بچه نروید. در این مواقع جایگزین‌هایی مانند اسباب‌بازی یا کتاب در اختیارشان قرار دهید.
13- بیش از آنکه پلیس فرزندانتان باشید، سعی کنید همراه و یارشان باشید. این کار آنها را به‌صورت یک شهروند مسئولیت‌پذیر در زندگی، خانه و دانشگاه بار می‌آورد.
14- به‌صورت دوره‌ای گزارش چت، ایمیل‌ها، فایل‌ها و محتوای صفحات، دوستان و عکس‌های نوجوانتان در اکانت صفحات اجتماعی‌اش را کنترل کنید.
15- و در نهایت با کودکتان شفاف و روراست باشید، بگذارید که او بداند شما او را کنترل می‌کنید.

چاپ این مطلب

  علل ايجاد پرخاشگري دركودكان كدامند؟
ارسال کننده: a.a - 2017/12/17، 06:29 AM - انجمن: سوالات اختصاصي كاربران - پاسخ (1)

1-  الگوپذیری‌ كودكان‌ از والدین‌
یكی‌ از دلایل‌ بسیار مهم‌ پرخاشگری‌ در كودكان‌ یادگیری‌ است. یعنی‌ كودكانی‌ كه‌ الگوهای‌ رفتاری‌ پرخاشگرانه‌ داشته‌اند، همانند الگوهای‌ خود رفتار می‌كنند. چنانچه‌ پدر یا مادری‌ خلق‌وخویی‌ عصبانی‌ و پرخاشگر داشته‌ باشند، مسلماً فرزندشان‌ نیز پرخاشگر خواهد شد. این‌ رفتار توسط‌ كودك‌ یاد گرفته‌ می‌شود. از آن‌ جا كه‌ كودكان‌ با والدین‌ همانندسازی‌ می‌كنند، بنابراین‌ بسیاری‌ از رفتارهای‌ پدر و مادر ناخودآگاه‌ توسط‌ فرزندان‌ فراگرفته‌ می‌شود. توضیح‌ این‌ كه‌ فرایند همانندسازی‌ كاملاً ناخودآگاه‌ صورت‌ می‌پذیرد.
نكته‌ دیگر این‌ كه‌ حتماً لازم‌ نیست‌ والدین‌ با خودِ كودك‌ پرخاشگری‌ كرده‌ باشند؛ چنانچه‌ او شاهد رفتارهای‌ خشونت‌بار پدر و مادر با افراد دیگر نیز باشد، این‌ گونه‌ رفتار را فرامی‌گیرد. بنابراین‌ كودكان‌ از طریق‌ مشاهده، رفتارهای‌ والدین‌ را می‌آموزند.
بر این‌ نكته‌ تاكید می‌كنم‌ كه‌ كودكان‌ با چشمان‌ خود می‌آموزند؛ یعنی‌ آن‌ چه‌ را مشاهده‌ می‌كنند، یاد می‌گیرند؛ حتی‌ اگر آن‌ رفتار به‌ طور مستقیم‌ در مورد خود آن‌ها صورت‌ نگیرد.
2- كودكان‌ ناكام‌ پرخاشگر می‌شوند
ناكامی‌ یكی‌ از مسائلی‌ است‌ كه‌ به‌ پرخاشگری‌ می‌انجامد. وقتی‌ كودك‌ به‌ هدف‌ خود دست‌ نیابد و ناكام‌ شود، یكی‌ از رفتارهایی‌ كه‌ از او سر می‌زند پرخاشگری‌ است.
3- اضطراب‌ و پرخاشگری‌
كودكان‌ مضطرب‌ نمی‌توانند كودكان‌ آرامی‌ باشند. آن‌ها رفتارهایی‌ پرخاشگرانه‌ از خود بروز می‌دهند؛ البته‌ بلافاصله‌ پشیمان‌ می‌شوند و از والدین‌ خود عذرخواهی‌ می‌كنند. اگر از كودك‌ مضطرب‌ بپرسیم‌ كه‌ چرا پرخاش‌ می‌كنی‌ و عصبانی‌ هستی؛ خواهد گفت‌ نمی‌دانم.؛ یا خواهد گفت‌ دست‌ خودم‌ نیست.
پس‌ چنانچه‌ كودكی‌ بلافاصله‌ بعد از عصبانیت‌ و پرخاشگری‌ پشیمان‌ شد و عذرخواهی‌ كرد، علت‌ پرخاشگری‌ او اضطراب‌ است. برای‌ ازبین‌بردن‌ خشم‌ كودك‌ بایستی‌ اضطراب‌ و نگرانی‌ وی‌ را شناسایی‌ كنیم‌ و در رفع‌ آن‌ بكوشیم.
4- پرخاشگری، نشانه‌ای‌ از تضادهای‌ درونی‌
گاهی‌ كودكان‌ در دوگانگی‌ و تضادهای‌ درونی‌ قرار می‌گیرند. یا بهتر بگوییم، گاهی‌ بر سر دوراهی‌هایی‌ گیر می‌كنند و نمی‌دانند كدام‌ راه‌ را انتخاب‌ كنند؛ و این‌ حالت‌ آن‌ها را دچار تعارض، اضطراب‌ و خشم‌ می‌كند. برای‌ مثال‌ كودكی‌ كه‌ دوست‌ دارد نزد مادرش‌ در منزل‌ بماند و از طرفی‌ وقتی‌ می‌بیند تمام‌ كودكان‌ به‌ مدرسه‌ می‌روند، همزمان‌ تمایل‌ به‌ مدرسه‌رفتن‌ نیز دارد، دچار دوگانگی‌ می‌شود.
به‌ كودكان‌ خود كمك‌ كنیم‌ كه‌ در دوراهی‌های‌ زندگی، مدتی‌ طولانی‌ قرار نگیرند. آن‌ها بایستی‌ به‌سرعت‌ و بادقت‌ درست‌ترین‌ كار را انجام‌ دهند.
5- پرخاشگری‌ و افسردگی‌
پرخاشگری‌ و كج‌خلقی‌ در كودكان‌ چنانچه‌ با علامت‌های‌ دیگر همراه‌ باشد، می‌تواند نشانه‌ای‌ از افسردگی‌ باشد كه‌ در این‌ صورت‌ لازم‌ است‌ شرایط‌ زندگی‌ كودك‌ تمام‌ و كمال‌ مورد بررسی‌قرار گیرد.
6- پرخاشگری؛ بیماری‌ها؛ مصرف‌ دارو
بعضی‌ از بیماری‌ها به‌ مصرف‌ دارو نیاز دارد و ممكن‌ است‌ از عوارض‌ جانبی‌ داروها كج‌خلقی‌ و رفتارهایی‌ باشد كه‌ خشونت‌ را برمی‌انگیزند.
7- خشونت‌ و مدرسه‌
گاهی‌ كودكان‌ در مدرسه‌ قربانی‌ خشونت‌ می‌شوند؛ و این‌ قربانی‌شدن‌ باعث‌ می‌شود كه‌ خود آن‌ها نیز عامل‌ خشونت‌ شوند.

 
 
 
 
2-    عواملی‌ كه‌ به‌ خشونت‌ در مدرسه‌ می‌انجامند، عبارتند از:
- وقتی‌ كودكی‌ توسط‌ دانش‌آموزان‌ دیگر مورد تمسخر قرار گیرد.
- وقتی‌ كودكی‌ توسط‌ دانش‌آموزان‌ دیگر
كتك‌ بخورد و قادر به‌ دفاع‌ از خود نباشد.
- وقتی‌ كودكی‌ همیشه‌ از مشاجرات‌ فرار می‌كند و حتی‌ در مواقعی‌ به‌ گریه‌ متوسل‌ می‌شود.
- وقتی‌ كودكی‌ مرتب‌ اشیا، وسایل‌ و پول‌ خود را گم‌ می‌كند.
- وقتی‌ كودك‌ از
لحاظ‌ ظاهری‌ (پارگی‌ لباس‌ و یا نامناسب‌بودن‌ آن) مورد تمسخر قرار می‌گیرد.
 -خجالتی‌بودنو سكوت‌ مكرر در كلاس.
 -افت‌ تحصیلی، افسردگی‌ و ناراحت‌بودن.
این‌ عوامل‌ كودك‌ را قربانی‌ خشونت‌ دیگران‌ می‌كند و خود كودك‌ نیز عامل‌ خشونت‌ می‌شود و رفتارهای‌ پرخاشگرانه‌ از او سر خواهد زد.
درمان‌
:
برای‌ درمان‌ پرخاشگری‌ در كودكان‌ اولین‌ گام‌ این‌ است‌ كه‌
:
1- نوع‌ پرخاشگری‌ آن‌ها و علت‌ آن‌ را براساس‌ توضیحاتی‌ كه‌ ارائه‌ شد شناسایی‌ كنیم؛ و پرخاشگری‌ را به‌ صورت‌ موردی‌ برطرف‌ نماییم.
2-در مورد كودك‌ پرخاشگری‌ كه‌ الگوپذیری‌ عامل‌ این‌ گونه‌ رفتار او بوده، باید روی‌ الگوی‌ كودك‌  كار كرد و راه‌های‌ دیگری‌ جز پرخاشگری‌ را به‌ آن‌ الگو آموخت.
3- اگر پرخاشگری‌ در اثر ناكامی‌ به‌ وجود آمده‌ باشد، بایستی‌ كودك‌ ناكام‌ را در رسیدن‌ به‌ اهداف‌ مطلوب‌ و دوست‌داشتنی‌ كمك‌ كنیم.
4- در مواردی‌ كه‌ علت‌ پرخاشگری‌ اضطراب‌ است، باید از نگرانی‌ درونی‌ و اضطراب‌ كودك‌ مطلع‌ شویم. به‌ كودكان‌ مضطرب‌ باید فرصت‌ صحبت‌كردن‌ بدهیم‌ تا نگرانی‌ خود را ابراز كنند و تا حد امكان‌ بایستی‌ سعی‌ كنیم‌ در جهت‌ رفع‌ نگرانی‌ای‌ كه‌ آن‌ها را آزرده‌ است، قدم‌ برداریم. ورزش‌كردن‌ برای‌ این‌ كودكان‌ بسیار مؤثر است‌ و باعث‌ تخلیه‌ هیجانی‌ می‌شود.
5- در كشمكش‌های‌ درونی‌ بایستی‌ كودك‌ را از حالت‌ دوگانگی‌ خارج‌ ساخت. كمك‌ به‌ كودكان‌ در تصمیم‌گیری، باعث‌ می‌شود كه‌ بیاموزند به‌ حالت‌های‌ دوگانه‌ درونی‌ خود پایان‌ بخشند.
6-  در پاره‌ای‌ از موارد، كودك‌ افسرده‌ پرخاشگری‌ شدیدی‌ از خود نشان‌ می‌دهد. در این‌ میان‌ لازم‌ است‌ به‌ این‌ نكته‌ پی‌ ببریم‌ كه‌ او چه‌ چیز دوست‌داشتنی‌ای‌ را از دست‌ داده‌ و چگونه‌ می‌شود مورد ازدست‌رفته‌ را برای‌ او جبران‌ كنیم.
7- در مورد پرخاشگری، شیطنت‌ و مصرف‌ دارو بایستی‌ حتماً با پزشك‌ متخصص‌ ارتباط‌ داشته‌ باشیم‌ تا كودك‌ از نزدیك‌ مورد معاینه‌ قرار گیرد.
8-  هنگامی‌ كه‌ كودك‌ قربانی‌ خشونت‌ در مدرسه‌ شده‌ است، بایستی‌ با مسئولان‌ مدرسه‌ صحبت‌ كنیم‌ و لازم‌ است‌ كه‌ ایشان‌ طبق‌ قانون‌ و مقررات‌ خاص‌ با كودكان‌ خشونتگرا برخورد كنند؛ و نیز كودكانی‌ را كه‌ قربانی‌ خشونت‌ شده‌اند براساس‌ رفتارهای‌ خوبشان‌ مورد تشویق‌ و تایید قرار دهند.
9-  چنانچه‌ نوع‌ پرخاشگری‌ كودك‌ خصمانه‌ است، بایستی‌ كودك‌ را از آزار و اذیت‌كردن‌ دور كنیم‌ تا مجبور نباشد برای‌ تلافی‌ و انتقام، افراد دیگر را اذیت‌ كند؛ و اگر پرخاشگری‌ از نوع‌ وسیله‌ای‌ است، بایستی‌ راه‌های‌ دیگری‌ را جهت‌ مطرح‌كردن‌ كودك‌ برگزینیم‌ تا او ناچار نباشد از روش‌ خشونت‌ برای‌ جلب‌ توجه‌ استفاده‌ كند.
نتیجه‌گیری‌
به‌ طور كلی‌ خشونت‌ و پرخاشگری‌ بیش‌تر عامل‌ بیرونی‌ دارد و فقط‌ در موارد خاص‌ به‌ علل‌ درونی‌ مربوط‌ می‌شود. والدین‌ در درجه‌ اول، بایستی‌ محرك‌های‌ محیطی‌ را كه‌ باعث‌ تحریك‌ خشم‌ و ایجاد خشونت‌ در فرزندشان‌ می‌شود شناسایی‌ و سپس‌ برای‌ رفع‌ آن‌ به‌ كمك‌ روانشناسان‌ و متخصصان‌ اقدام‌ نمایند.

 

 

چاپ این مطلب

  چگونه با رفتارهاي ناسازگارانه دانش‌آموزان برخورد کنيم؟
ارسال کننده: a.a - 2017/12/16، 12:22 PM - انجمن: سوالات اختصاصي كاربران - بدون پاسخ

1 – اگر خود تحت‌ فشارهاي رواني ناشي از زندگي و كار قرار داريم و نمي‌توانيم رفتار وگفتار خود را كنترل كنيم، بهتراست پيش از انجام هركاري درباره دانش‌آموز به فكر روشي براي كنترل فشارهاي خود باشيم. تحقيقات نشان داده ‌است اگر مربيان بتوانند برخي رفتارهاي خود را تغيير دهند، فرمانبري كودك بيشتر خواهد شد.
2 – نبايد افكار غلط و انحرافي درباره دانش‌آموز خود نداشته باشيم. به طور مثال: «شاگردم اين كار را مي‌كند تا حرص مرا دربياورد يا او موجب تمام مشكلات در كلاس است.» چنين افكاري زمينه به‌وجود آمدن احساس بسيار بد را نسبت به آن دانش‌آموز مهيا مي‌كند و به طور يقين بر رفتار ما و او اثر منفي مي‌گذارد.
3 – بايد از ارايه دستورات مبهم، كلي و تكراري اجتناب كنيم. براي مثال، به جاي اينكه بگوييم: «منظم باش»، شفاف و مشخص بگوييم كه از او چه مي‌خواهيم.
4 – به جاي سخنراني و بحث و جدل، بايد كوتاه و مؤثر بالحني محكم ولي در كمال آرامش به او گوشزد كنيم كه رفتارش در ما چه تأثيري گذاشته و اگر از اين رفتار خود دست برندارد، چه عاقبتي در انتظار اوست.
5 – بهتر است به ياد داشته باشيم که عاقبتي را براي او مشخص كنيم كه شدني و كوتاه‌مدت باشد. براي مثال نگوييم: «براي هميشه از اين كلاس خواهم رفت.»
6 – نبايد انجام دادن خواسته‌هايمان را وظيفه او بدانيم بلكه پس از انجام دادن دستوراتمان بايد او را با كلام و هداياي مورد علاقه تشويق کنيم.
7 – مي‌توانيم با مشاركت دانش‌آموزان فهرستي از مهم‌ترين قوانين در كلاس و مدرسه به ‌ترتيب اهميت و همراه با روش انجام دقيق آن تهيه كرده و پس از مشخص كردن نوع محروميت براي انجام ندادن‌شان، آن را با قاطعيت اجرا كنيم.
8 – بايد عوامل مشكل‌ساز را شناسايي و براي رفع آنها اقدام کنيم.
9 – به نيازهاي جسمي، عاطفي، رواني، اجتماعي، اقتصادي و… دانش‌آموزان بايد بيشتر توجه كنيم.
10- بايد سعي كنيم فرصتي را ايجاد كنيم تا دانش‌آموزان بتوانند نسبت به رفتارهاي نامناسب خود فكر كنند.
11 – بهتر است که ارتباط مربيان و مسوولان مدرسه را با والدين بيش از پيش تقويت كنيم.
 12- بايد از تنبيه ‌بدني به طور جدي خودداري کرده و درصورت نياز از محروم‌سازي‌هاي كوتاه‌مدت استفاده كنيم.
13 – خوب است که براي شنيدن مسايل و مشكلات دانش‌آموزان وقت بگذاريم.
14 – بهتر است از سرزنش و تحقير كردن و مقايسه‌ دانش‌آموزان به طور جدي خودداري كنيم.
15- بايد ضمن تقويت ابعاد معنوي در دانش‌آموزان، روش‌هاي آرامش‌دهي ديني را به آنها آموزش دهيم.
16- بايد علايم هشداردهنده خشم را به دانش‌آموزان آموزش دهيم تا بتوانند خشم خود را بهتر كنترل كنند.
17- بهتر است روش‌هاي «آرامش‌دهي» را به آنها آموزش دهيم، ازجمله (تنفس عميق، حرف زدن‌هاي مثبت باخود و…)
18- يكي از دلايل عصبانيت و ناراحتي دانش‌آموزان اين است كه نمي‌توانند احساسات خود را به درستي بيان كنند. مي‌توانيم با كمك عكس و فيلم و نقاشي انواع احساسات مانند خشم، ترس، شادي، غم و… را به آنها آموزش دهيم.
19- چون بسياري از ناسازگاري‌هاي دانش‌آموزان به دليل ناآشنايي مربيان و والدين با مهارت‌هاي زندگي است، توصيه مي‌شود مهارت‌هاي ارتباطي مانند گوش دادن، ابراز وجود، حل مسأله و تصميم‌گيري و ديگر مهارت‌هاي زندگي را خود بياموزيم و به دانش‌آموزان نيز آموزش دهيم.

چاپ این مطلب