امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
علل وعلائم وعلاج اختلالات يادگيري
#1
هزاران نفر درجامعه ما دچار اختلالات يادگيري هستند. بيشتر نوجوانان اين ازدوران ابتدايي با اين مشكلات دست به گريبان هستند بطوريكه دراكثر موارد اين اختلالات به موقع تشخيص داده نشده و  موجب ميشود كودك  تا دوران دبيرستان با مشكلات زيادي روبروشود .علت عمده اين امر هم ان است كه اكثريت اين كودكان با هوش بالاي حد متوسط هستند واين امر تشخيص آن را با مشكل مواجه كرده است .اين اختلالات مي تواند موجبات شكست تحصيلي وكاهش اعتماد به نفس وخشم وپرخاشگري واسترس را فراهم آورد .حال به اين مساله مي پردازيم كه اختلالات يادگيري چيست ؟ اختلال يادگيري درواقع به معني يك سري عدم توانايي ها فرد درحوزه نوشتن- خواندن - محاسبات است ، وفرد هيچگونه كنترلي برآن ندارد ازآنجا كه آمار اين تعداد از افرادبين 8تا10 درصد كودكان كشور را شامل مي شود واين آمار درپسران شايع تر است درحوزه مسايل مهم تربيتي قرارمي گيرد . علت عمده هنوز بطور قطع مشخص نشده است وليكن ژنتيك نقش بسيار مهمي دراين اختلال دارد همچنين عواملي مثل مصرف الكل ، مواد مخدر واستشمام سرب دردوران بارداري مي تواند منجر به تولد كودكي با اين مشخصه گردد. معمولا اختلال يادگيري مي تواند درتلفظ وهجي كردن ونوشتن اشتباهات املايي وعدم توانايي درمحاسبات ساده رياضي خود را بروز دهد حال بايد بپردازيم به اين كه چگونه والدين مي توانند به اين فرزندان كمك كنند ؟ ابتدا اشاره به اين امر مهم است كه بدانيد دراوايل سالهاي دوم ابتدايي تحصيلي بهترين زمان براي تشخيص اين اختلالات درفرزندانمان مي باشد ، معلمان به عنوان مهمترين ركن درشناسايي وتشخيص اين نوع كودكان هستند وهمچنين در همكاري و درمان بسيار موثرندمعلمان ميتوانند كه دركلاس درس به اين كودكان توجه بيشتري داشته باشند وحتي با آنها خصوصي تر كاركنند زيرا آنها نيازمند همكاري ويژه اي هستند بطوريكه نبايد حس كنند كه ازديگر دانش آموزان متمايز هستند .دراينجا اين سوال پيش مي آيد كه آيا درمدرسه اين كودكان بايد از همسالان خود جدا باشند پاسخ به اين سوال اين است كه اين كودكان حتما بايد به مدارس عادي بروند اما مدارسي كه درآن حجم درس وفشار زياد نباشد ومعلمان سخت گيري نكنند و تعداد دانش آموزان كلاس انقدر زياد نباشد كه معلم نتواند به آن كودك توجه خاص داشته باشد .علاوه برآن والدين بايد از مراكز توانبخشي نيز استفاده كنند ، لااقل هفته اي يك يا دوبار به اين مراكز مراجعه كنن درمان بايد تا اواخر سال ششم ادامه پيدا كند تا پايه ها محكم شود وكودك اعتماد به نفس لازم را گرفته و احساس حقارت به علت عدم انجام تكاليف خواسته شده توسط معلم جلوگيري شود.آنچه به عهده شما والدين عزيز است توجه به اين مطلب است كه بايد در درجه نخست تا آنجا كه مي توانيد با كودكتان كنار بيائيد وبا آنها عادي برخورد كنيد اينكه شاهد تفاوت فرزندتان با همسالانش هستيد نبايد منجر شود كه شما دلسرد شويد يا احساس درماندگي كنيد ودرعين حال نبايد به كودك فشار بياوريد يا اورا به حال خود رها كنيد. دراكثر موارد معلمان كمك خوبي درراهنمايي والدين هستند آنها مي توانند روش هاي آموزشي مبتكرانه وخلاقانه اي دراختيار شما قرار دهند اين درحالي است كه اكثريت والديني كه داراي فرزندان اختلال يادگيري هستند زير بار اين قضيه نميروند وخود اين امر منجر به درمان دير وعدم پيشگيري برخي موارد مي شود ومسئولان آموزشي را دچار مشكلات مضاعف مي كند.


سلام جهان!:

- www.google.com/intl/en/policies/terms/
- اهداف والدين براي تربيت مشخص است : پرورش وتربيت يك انسان شاد وراستگو،اخلاق گرا، سودمند وموثر ومستقل
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان