امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
برای کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه- بیش فعالی (ADHD) در خانه چه کار کنیم؟
#1
  •  به کودکتان محبت زیادی نشان بدهید. کودکان نیاز دارند که بشوند که دیگران آن ها را دوست دارند و تحسین می کنند. تمرکز کردن فقط بر روی جنبه های منفی کودکتان، می تواند به روابط شما آسیب وارد کند و اعتماد به نفسشان را تحت تأثیر قرار دهد. اگر کودکتان زمان های سختی را پشت سر می گذراند، یک لبخند، یک ضربه دوستانه بر روی شانه و بغل کردن می تواند نشان بدهد که شما مراقب کودکتان هستید.
  • زمان هایی را برای لذت بردن از کودک خود صرف کنید. تلاش کنید تا قسمت هایی از شخصیت کودکتان را که خیلی دشوار نیست، بپذیرید و تحسین کنید. یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار این است که زمان هایی را با هم صرف کنید. این زمان ها باید خصوصی باشد، به گونه ای که در این زمان ها دیگر کودکان یا بزرگسالان مداخله نکنند.
  • روش هایی برای بهبود اعتماد به نفس و حس نظم و انضباط پیدا کنید. کودکانی که مبتلا به اختلال نقص توجه- بیش فعالی (ADHD) هستند، اغلب به بهترین نحو پروژه های هنری، کلاس های موسیقی یا رقص، کلاس های هنرهای رزمی از قبیل کاراته یا تکواندو را انجام می دهند. اما آن ها را مجبور نکنید تا فعالیت هایی را انجام دهند که فراتر از توان آن هاست. همه کودکان استعدادها و علاقه مندی های خاصی دارند که می تواند پرورش داده شود. موفقیت های مکرر کوچک، می تواند اعتماد به نفس را افزایش دهد.
  • بر روی سازمان دهی کار کنید. به کودکتان کمک کنید که وظایف روزمره خود را سازمان دهی کند و مطمئن باشید که در یک مکان کاملا ساکت مطالعه می کند. اشیا داخل اتاق را دسته بندی کنید و در مکان هایی کاملا مشخص نگهداری کنید. در کمک کردن به کودکتان برای این که محیط خود را سازمان دهی شده و منظم حفظ کند، تلاش کنید.
  • از کلمات ساده استفاده کنید. آرام و متمرکز صحبت کنید. در یک زمان فقط یک دستور بدهید. قبل از این که به کودکتان دستور بدهید یا در زمانی که می خواهید به کودکتان دستور بدهید، ارتباط چشمی مستقیمی با کودک برقرار کنید.
  • سعی کنید یک برنامه منظم برای وعده های غذایی، چرت زدن ها و خواب مشخص کنید. از یک تقویم بزرگ برای مشخص کردن فعالیت های خاصی که قرار است انجام شود، استفاده کنید. کودکانی که مبتلا به اختلال نقص توجه- بیش فعالی (ADHD) هستند، برایشان سخت است که تغییرات را بپذیرند و با آن سازگار شوند. کودکانتان را از این که به طور ناگهانی از یک فعالیت به فعالیتی دیگر برود، بازداری کنید یا به آن ها هشدار بدهید.
  • مطمئن شوید که کودکتان استراحت کرده است. تلاش کنید که کودکتان را از خستگی بیش از حد محافظت کنید، زیرا خستگی معمولا علایم اختلال نقص توجه- بیش فعالی (ADHD) را بدتر می کند.
  • موقعیت های دشوار را شناسایی کنید. سعی کنید از موقعیت هایی که برای کودک شما دشوار است، اجتناب کنید، از قبیل نشستن در سخنرانی های طولانی مدت یا خرید از فروشگاه هایی که مجموعه ای از کالاهای خسته کننده در آن وجود دارد. به کودکتان کمک کنید تا مهارت های اجتماعی را به وسیله پاداش گرفتن و تشویق شدن در تعاملات مثبت با همسالان، یاد بگیرد.
  • از محرومیت یا عواقب مناسب برای نظم دهی استفاده کنید. محرومیت ها باید نسبتاً کوتاه باشد، اما برای این که بتواند کنترل خود را دوباره به دست بیاورد، به اندازه کافی طولانی باشد. همچنین از کودکان انتظار می رود که نتایج انتخاب های خود را بپذیرند. این ایده برای قطع کردن و خنثی کردن رفتار خارج از کنترل مناسب است.
  • صبور باشید. سعی کنید آرام باشید و زمانی که با کودک خود برخورد می کنید، آرامش خود را حفظ کنید، حتی وقتی که کودک شما خارج از کنترل است. اگر آرام باشید، احتمال زیادی وجود دارد که کودکتان شما را الگو قرار دهد و او هم آرام شود.
  • واقع بین باشید. در انتظاراتتان برای بهبود کودکتان واقع گرا باشید. مراحل تحول کودک خود را در ذهنتان تصور کنید.
  • برای خودتان استراحت در نظر بگیرید. اگر خسته شده اید و استرس دارید، والدی هستید که سودمندی کمتری دارید.


سلام جهان!:

- www.google.com/intl/en/policies/terms/
- اهداف والدين براي تربيت مشخص است : پرورش وتربيت يك انسان شاد وراستگو،اخلاق گرا، سودمند وموثر ومستقل
پاسخ
#2
بسیار مفید بود متشکرم

سلام جهان!:

- www.google.com/intl/en/policies/terms/
- اهداف والدين براي تربيت مشخص است : پرورش وتربيت يك انسان شاد وراستگو،اخلاق گرا، سودمند وموثر ومستقل
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان